Servicepunt Zorg voor Parkinson wijst je de weg

Afbeelding voor Servicepunt Zorg voor Parkinson wijst je de weg

Via het regionale telefoonnummer 088 – 11 80 400 helpen Servicepuntmedewerkers Willeke en Souhaila mensen met parkinson en naasten de weg te vinden bij vragen over de ziekte van Parkinson. In de toekomst zullen zij ook helpen met het gebruik van Mijn.ZorgvoorParkinson. Zodat iedereen met vragen over parkinson de weg weet te vinden! In dit eerdere nieuwsbericht schreven we al meer over de werkzaamheden van Souhaila en haar collega’s bij het Servicepunt. 

Nieuwe start 
Samen met Willeke en Souhaila, twee naasten en twee mensen met parkinson, wordt er in de werkgroep ‘Nieuw Leven Servicepunt’ gewerkt aan nieuwe afspraken over de organisatie van het Servicepunt. Er wordt gekeken of het Servicepunt nog meer kan betekenen voor mensen met parkinson in de regio, en ook worden alle activiteiten rondom parkinson in de regio in kaart gebracht. 

Op deze manier kan het Servicepunt Zorg voor Parkinson een centrale rol gaan spelen in de regio, door informatie en praktische steun bieden aan wie daar behoefte aan heeft. In de nieuwe plannen over het Servicepunt is onder andere opgenomen dat in de toekomst nieuw gediagnosticeerde mensen met parkinson door het Servicepunt worden gebeld. Op deze manier kan het Servicepunt een actieve rol spelen bij het vinden van informatie over parkinson op een manier die bij de persoon met parkinson past. 

Ervaringen 
Willeke en Souhaila zijn zeer enthousiast over de nieuwe ontwikkelingen. Souhaila: Het is inspirerend om in de werkgroep samen te werken. Het is een leuke groep waar we allemaal onze ideeën kwijt kunnen. Samen kijken we nu naar wat het Servicepunt nog meer kan doen. 

Volgens Willeke vindt het leuk om de gedachten van de andere mensen in de werkgroep te horen. Het is heel interessant om deze nieuwe weg in te slaan.’ Het idee om actief mensen met parkinson te gaan opbellen noemt ze een eyeopener: ‘Als ziekenhuis zijn we gewend dat mensen naar ons komen. Dus het was echt omdenken.’  

“Als ziekenhuis zijn we gewend dat mensen naar ons komen. Dus het was echt omdenken!”

– Willeke, Servicepuntmedewerker

Souhaila: ‘Met het Servicepunt kunnen we de neuroloog en verpleegkundigen ontlasten. Ook zijn we beschikbaar voor mensen met parkinson die uitbehandeld zijn of nog geen neuroloog hebben.’ 

Willeke hoopt dat het Servicepunt mensen in de regio kan gaan helpen.Ik hoop dat ze zich gehoord voelen, en dat we waarde kunnen toevoegen aan de zorg. Het is best uniek dat we nu zo persoonsgericht te werk gaan.’ 

Meer informatie 
Neem bij vragen over zorg en welzijn gerust contact op met het Servicepunt. Het Servicepunt is bereikbaar maandag tot en met donderdag tussen 13.00-16.00 uur. Uw vragen worden telefonisch of per e-mail beantwoord door de polikliniekassistenten Souhaila of Willeke. Twijfelt u of u met uw vraag terechtkunt bij het Servicepunt? Volg dan de stappen op deze pagina